1. خانه
  2. پایگاه دانش
  3. انواع ورق کارتن

انواع ورق کارتن

خرید انواع ورق کارتن
زمان مطالعه: 10 دقیقه

در این مقاله بر انواع مختلف ورق کارتن تمرکز داریم و انواع آن را شامل سه لایه و پنج لایه مورد بررسی قرار داده ایم. چنانچه می‌خواهید درباره تفاوت ورق کارتن با مقوا و نیز اجزای مختلف ورق کارتن بدانید مقاله “ ورق کارتن چیست؟ (از صفر تا صد”) را بخوانید.

جعبه‌های کارتنی ساخته شده توسط انواع ورق، امروزه استفاده فراوانی در صنعت بسته‌بندی دارند. این محبوبیت بدلایل زیادی بوجود آمده است که می‌توان مهمترین آن‌‌ها را استقامت بالا، هزینه مناسب، قابلیت بازیافت دانست. ما می‌خواهیم در این مقاله بیان کنیم این جعبه‌‌های کارتنی محبوب، از چه جنسی ساخته می‌شوند. در ادامه شما را با انواع ورق آشنا می‌سازیم:

ورق کارتن پنج لایه

ورق کارتن پنج لایه در صنعت بسته‌بندی کاربرد فراوانی دارد. تعداد لایه بیشتر این ورق نسبت به ورق سه لایه باعث مقاومت بیشتر شده است، همچنین این مورد سبب افزایش قیمت آن نیز می شود. معمولاً کارتن‌هایی که با ورق پنج لایه ساخته می شوند توانایی حمل بار در بازه ۱۵ الی 45 کیلوگرم را دارند. ورق انواع گوناگونی دارد که بر اساس نوع لایه فلوت به کار رفته در آن پدید می آیند. فلوت ها به طور کلی به انواع A،B،C،E،F تقسیم می شوند که هر کدام از آن‌ها از لحاظ تعداد کنگره در هر متر از یکدیگر متفاوت هستند. معمول ترین و پرکاربرد ترین ورق پنج لایه، ورقی است که از ترکیب دو لایه فلوت B و C ساخته می‌شود.

کاربرد ورق کارتن پنج لایه

معمولاً ورق پنج لایه در ساخت کارتن‌هایی از قبیل: کارتن مرغ، کارتن صنعتی صنایع دستی و ظروف به کار می‌رود. همچنین ورق پنج لایه برای حمل اشیا سنگین در اسباب‌کشی نیز استفاده فراوانی دارد.

ویژگی ورق کارتن پنج لایه

  • انعطاف‌پذیری بالا در محافظت از اشیای بزرگ و سنگین
  • دوام و ماندگاری بسیار بالا نسبت به ورق سه لایه
  • مقاومت بالا در برابر رطوبت
  • به نسبت میزان استقامت و وزن از قیمت مناسبی برخوردار است
  • حمل و نقل آسان همراه با آسودگی خاطر
  • قدرت حمل کالا در بازه ۱۵ الی 45 کیلوگرم
  • مناسب برای انبار کردن محصولات روی هم برای مدتی نسبتا طولانی

ساختار ورق کارتن پنج لایه

ورق پنج لایه از لحاظ ساختار شامل سه لایه مسطح ( لاینر، کرافت، تست و یا ترکیبی از هر سه) و ۲ لایه فلوت (ترکیبب از B و C، E و C ، E و E ) می باشد. به کار رفتن فلوت E در ورق پنج لایه برای جعبه های ظریف و تزئینی مورد کاربرد است و فلوت B در ورق پنج لایه جهت بسته بندی‌‌های متوسط به کار می‌رود و همچنین ورق پنج لایه با فلوت C برای بسته بندی‌های سایز بالا و بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شرایط چاپ انواع ورق پنج لایه

اگر قصد داشته باشید ورق پنج لایه شما قابلیت چاپ با کیفیت داشته باشد باید از فلوت‌های داندانه ریز و ظریف مانند ‌F استفاده شود، اما می‌توان به جای چاپ مستقیم، از چاپ لمینتی استفاده کرد که در واقع یک لایه طرح‌دار با کیفیت را روی ورق ۵ لایه با فلوت ترکیبی B و B می‌چسبانند.

مشخصات انواع ورق پنج لایه

ورق پنج لایه با توجه به نوع لایه رویین، به چهار نوع اصلی ورق پنج لایه لاینر (ایرانی)، ورق پنج لایه کرافت، ورق پنج لایه شبه کرافت (تست) و ورق پنج لایه تاپ وایت تقسیم می شود. هر کدام از این چهار دسته خود نیز انواع مختلفی دارند که در زیر مشاهده می‌کنید. شرکت پوشش کارتن  زیر انواع ورق سه لایه موجود در لیست زیر را در کمترین زمان و با بالاترین کیفیت ممکن تولید میکند. برای سفارش می‌‌توانید به صورت حضوری و یا تلفنی ( همه روزه ۸ الی ۱۶ ) و یا از طریق وبسایت به صورت ۲۴ ساعت سفارش خود را ثبت نمایید.

ورق سه لایه

همانطور که از نام این ورق مشخص است از سه لایه تشکیل شده  که لایه میانی می‌تواند از فلوت A،B،C،E،F ایجاد شده باشد. ورق سه لایه نسبت به ورق پنج لایه از استحکام کمتری برخوردار است اما در عوض از لحاظ قیمتی بسیار به صرفه تر میباشد. به طور کلی ورق سه لایه بر اساس لایه رویی به کار گرفته شده در آن به چهار نوع ورق سه لایه لاینر (ایرانی)، ورقه سه لایه کرافت، ورق کارتن سه لایه شبه کرافت (تست لاینر)، ورق سه لایه تاپ وایت تقسیم می شود.

کاربرد ورق سه لایه

ورق سه لایه در ساخت کارتن‌های متعددی کاربرد دارد که می‌توان برای نمونه کارتن پستی، کارتن محصولات تولیدی صنایع غذایی و اسباب کشی اجسام کم وزن را نام برد. همچنین امروزه از ورق سه لایه برای ساخت جعبه کفش و کارتن لوازم آرایشی و دارویی استفاده می‌شود.

ویژگی ورق سه لایه

  • قیمت مناسب و به صرفه
  • حمل و نقل آسان
  • موارد مصرف متعدد (بسیار پر کاربرد)

ساختار ورق سه لایه

ورق سه لایه از لحاظ ساختار از سه لایه با لایه میانی فلوت بر اساس یکی از انواع A ، B ، C ، E، F  تشکیل شده است. نوع هر فلوت به تعداد کنگره‌های آن در هر متر بستگی دارد. لایه‌های رویین و زیرین ورق سه لایه می‌توانند از کاغذهای کرافت، لاینر (ایرانی)، تست لاینر (شبه کرافت) و یا انواع کاغذهای تاپ وایت ساخته شوند.

شرایط چاپ ورق سه لایه

رایج ترین نوع چاپ بر روی ورق‌های سه لایه، چاپ لمینت است که در واقع در این نوع چاپ یک لایه طرح دار با کیفیت بر روی لایه رویین ورقه سه لایه چسبانده می‌شود.

مشخصات انواع ورق سه لایه

ورق سه لایه بر اساس نوع کاغذ لایه رویی به چهار قسمت ورق سه لایه کرافت، ورق سه لایه لاینر (ایرانی) ، ورق سه لایه شبه کرافت (تست لاینر) و ورق سه لایه تاپ وایت تقسیم می‌شود که هر کدام از این ۴ نوع نیز بر اساس لایه های میانی و زیرین  به انواع گوناگون تقسیم می شوند که در زیر مشاهده می‌کنید. شرکت پوشش کارتن  زیر انواع ورق سه لایه موجود در لیست زیر را در کمترین زمان و با بالاترین کیفیت ممکن تولید میکند. برای سفارش می‌‌توایند به صورت حضوری و یا تلفنی ( همه روزه ۸ الی ۱۶ ) و یا از طریق وبسایت به صورت ۲۴ ساعت سفارش خود را ثبت نمایید.

فروش انواع ورق سه لایه و پنج لایه

شرکت پوشش کارتن اسپادانا از سال ۱۳۹۷ آغاز به فعالیت در حوزه تولید و ساخت انواع ورق کارتن چند لایه نمود. خط تولید پوشش کارتن اسپادانا مجهز به دستگاه‌های تمام اتوماتیک کروگیت میگ وی می‌باشد که توانسته‌اند سه اصل سرعت ساخت بالا، کیفیت عالی، سایزهای متنوع را در اختیار این کارخانه قرار دهند. پوشش کارتن اسپادانا با تولید کارتن بیش از ده هزار متر ورق به صورت روزانه، انواع ورق سه لایه و پنج لایه را برای کارتن‌ سازان محترم فراهم می‌کند. شما نیز می‌توانید از طریق سفارش حضوری ( همه روزه ساعت هشت الی ۱۶ )، تماس تلفنی ( همه روزه ۸ الی ۱۶) و سفارش اینترنتی ( ۲۴ ساعته حتی ایام تعطیل ) ورق مورد نظر خود را از ما سفارش دهید.

5/5 - (12 امتیاز)

9 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

استعلام قیمت اسپادانا
فهرست